Idén om en app kom från samarbetet mellan VINAB och den digitala byrån EZ Agency i samband med utvecklingen av VINAB:s varumärkesprofil och webb, som lanserades för drygt ett år sedan. Men det skulle inte dröja länge innan tankarna kom om en app.
Appen är designad med målet att förbättra informationsflödet, underlätta samarbete och öka transparensen inom organisationen. Tanken är att appen ska vara ett naturligt verktyg för VINAB:s medarbetare, där man varje dag kan gå in och få de senaste uppdateringarna i nyhetsflödet till att enkelt visselblåsa och rapportera risker och tillbud.
“VINAB-appen är ett stort steg framåt för vår internkommunikation och säkerhetskultur. Genom att integrera appens funktioner i vår dagliga verksamhet kommer vi att kunna erbjuda våra anställda en mer sammanhängande, effektivare och trygg arbetsmiljö. Vi är övertygade om att detta kommer att stärka vår position som en ledare inom tung industri genom att underlätta för våra medarbetare att arbeta smartare, säkrare och mer sammanhållet.”
– Säger Olle Henriksson, grundare VINAB